tack




Tack, mamma för alla böcker vi läst,
skolloven vi haft, blommorna vi plockat,
dofterna vi insupit,
fröna vi sått, för pratstunderna och smågrälen,
omtanken jag fått och tillvaron vi delat

Du var
mitt beskydd, min fristad,
min vän, min klippa,
mitt solsken, min ledstjärna,
min inspiration,
min trygga och tappra vägvisare i livet.

Du är
alltid inom mig


Våra mödrar lämnar oss aldrig och vi mödrar överger aldrig våra barn. Vi finns alltid kvar i någon vrå av deras hjärta och tankar. Alltifrån deras första trevande steg ut i världen finns vi till hands för att stödja dem närhelst de löper risk att falla. Även om vår fysiska närvaro på den här snurrande jorden upphör, kommer de att finna oss när de behöver oss, i ett prasslande löv, en smekande vind, en fallande stjärna - eller i en ugglas hoande om natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0