solsken, angelica, banken, ikea, oxled och olycka

Igår åkte jag och Julia in till stan med 10.04 bussen. Begav oss till Kålltorp för att dricka kaffe och äta glass med Angelica. Sedan gick vi ner till den stora lekplatsen vid henne och lade oss i gräset för att sola. Julia sprang omkring och lekte, plaskade i dammen och hade sig, helt slut blev hon. Sedan åkte vi till pappas lägenhet för att lämna tillbaka hans kamera som jag haft ett bra tag nu. Han är lite ledsen över att han inte kunnat memorera den vackra våren vi haft i bilder. Men det är ju bättre sent än aldrig... Jag får ta mig hem till Therese någon dag och hämta min kamera. Jag har ju en likadan som pappa. Det är en väldigt bra kamera som jag gärna skulle vilja utnyttja istället för att den ska ligga där och damma.
Sedan gick vi in på Willys för Angelica skulle handla lite middagsmat. Julia fick en svalkande cola och jag tog mig en Red Bull. Sedan bar det av hem till Angelica igen. Julia fick sig en välbehövlig dusch efter allt lek och stoj på lekplatsen. Sedan åkte vi till banken där jag beställde ett nytt bankomatkort, det var på tiden... En annan går ju fortfarande omkring med ett gammalt Maestrokort som är helt värdelöst... Nu kommer det nya inom tre dagar. Efter det tog vi bussen till IKEA Bäckebol för att jag skulle handla nytt porslin, nya glas, nya bestick och en vattenkanna till växterna. Under tiden var Julia inne på Småland och lekte ännu mer. Sedan hämtade jag ut busfröet när jag var klar. Då kom Glenn, vi åkte till Totte, Anna och Casper för Glenn skulle laga Tottes bil. Casper och Julia lekte sött medans Anna och jag umgicks över en kopp god kaffe. Väldigt trevligt. Åt sedan lite mat tillsammans. Sedan skulle vi åka hem. Julia somnade gott i sin säng och jag råkade ut för en liten olycka vilket resulterade i onda knän och revben. Usch... Ja, det var en sammanfattning av den soliga och händelserika gårdagen i alla fall.

Julia och Wilma i stan här om dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0