lätt lunch

Jag och Julia sitter i soffan och äter en lätt lunch i form av smörgås och juice. Har lovat henne att vi ska äta glass efteråt ute i solen. Jag har städat hundgården, de hjälper inte att man gör det en gång om dagen för den ser likadan ut dagen efter ändå... Kan bero på att vi behöver nytt grus in dit. Jag fyllde skottkärran med grus från tomten, jag småsnodde på lite olika ställen. Strödde ut det lite varstans i hundgården och det blev plötsligt lite bättre på en gång. Tillfällig lösning så att säga...

Snart har jag rensat bort allt ogräs mellan stenplattorna! Herregud vad skönt det ska bli när jag är klar. Det har ju tagit evigheter. Glenn säger att han gjorde allt detta på 2 timmar förra sommaren. Nå, ja.. Det tror jag inte på :) Kanske inte så grundligt som jag då, jag sliter ju upp alla rötter och har mig. Lika bra, så det dröjer innan det kommer upp igen. Vi ska lägga på ättika två gånger i månaden mellan varje platta, så att det håller sig borta.
Jag ser redan nytt ogräs bland gruset som tränger sig upp. Helt otroligt...
Min luktärt som jag satte härom veckan har börjat gro! Jätte roligt, trodde att jag hade lyckats ta död på den med tanke på att den stått ute under de kalla nätterna. Men jag hade tur. Borstnejlikorna har med börjat gro så smått, det var ändå inte länge sedan jag satte de. Men tomaten, chillin och sommarmalvan vill inte säga hej ännu. Den som väntar på något gott väntar ju som det heter aldrig för länge...

Hoppas nu att detta härliga väder håller i sig, jag är trött på allt som har med kyla att göra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0