det blåser i min tand..

Gud vad irriterad jag blir! Förra året var jag hos tandläkaren när jag ännu hade fri tandvård. Lagade 4 stycken hål och fick reda på att jag hade ett hål även i överkäken. Den sista tiden jag fick för att laga det glömde jag av. Så nu har jag kommit på att, just det, jag har ju hål i en tand! På två ställen i en tand har jag djupa hål och jag känner av tanden hela tiden. Det har inte börjat som värk ännu. Men jag känner att det "blåser" i hela tanden, det strålar liksom... Fruktansvärt obehagligt. Det blåser bara i tanden när jag rör på mig annars så känner jag bara att tanden är där. Fy vad hemskt... Att gå till tandläkaren är ju verkligen jättekul..... Tänk om jag måste rotfylla då, i så fall kan jag ju bara förbereda mig på en kostnad mellan 2000 kr-5000 kr! Tandvård = väldigt väldigt mycket pengar...
Jag underlättar ju inte för tanden heller, jag hjälper väl snarare hålet på traven istället. Slurpade i mig lite glass, det var väl lite onödigt kanske... Men man kan inte sluta äta när man öppnat locket till en glass som ser ut som denna:



åh så gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0