att lägga nya rör var ju lite småjobbigt...

Jag har precis lagt Julia för natten, hon fick somna med lort i hela ansiktet och oborstade tänder. Vi har nämligen inget vatten... Inte i hela huset. Men det ska förhoppningsvis vara ordnat till imorgon, hoppas jag!
Glenn delade vatten med grannen innan, men han kunde stänga av när han kände för det och åka iväg. Så det har varit lite konflikter dom två emellan. Så nu valde han att köpa ut Glenn. Vi har ju vatten i badrummet, så vi får dra dubbla rör därifrån och ut i köket, upp till blandaren. Vi har köpt en rörböj, 8 meter rör, kopplingar, stödhylsor, bågfil och en himla massa annat. Glenn fick borra sig igenom en vägg som var ett helvete att ta sig igenom, men det gick!
Vi har kommit halvvägs. Det jobbigaste har vi fått gjort, vid alla trånga utrymmen och att ta oss igenom väggen. Men nu ska vi böja rör och ha oss, vi har testat på gamla rör, och det var inte speciellt lätt att få röret att hålla sig runt, utan det blir ju platt, vilket ger dåligt flöde och tryck när vattnet ska komma fram.
Herre guuud, att vi ens gör detta själva, vem kommer på något sådant. Jo, min älskade älskade Glenn! En annan hade ju ringt en rörmokare. Men, att få gjort det med egna händer gör ju att det känns mycket roligare när det är färdigt. Jag hade ju aldrig fått för mig att göra detta själv i alla fall.



Glenn är borta hos grannen och lämnar över en flaska whiskey som tack. Han har fått en kompressor nämligen. Det var ju inte lilla gåvan om man säger så... Glenn som alltid velat ha en :)
Men jag tycker att han ska komma hem till mig nu så vi kan göra klart!
För en timma sedan lämnade Tor vårat hem för att flytta till Falkenberg och bo hos en ny husse! Det kändes jättebra med den nya ägaren dirkekt tyckte både jag och Glenn. Tor tydde sig till honom direkt och det var inga oroligheter alls... Hej då Tor! Dig kommer jag att sakna...



Han är helt fantastiskt fin! Pluttis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0