vilken härlig dag!

Vi tog oss till Totte, Anna och lilla Casper för att ge oss ut på gården så att barnen fick cykla lite. Vi har bara grus här hemma, det går knappt att komma fram för Julia. Efter det begav vi oss hem till oss för att grilla gott och ha det trevligt. Sedan kom även pappa hit med sin väninna Katarina på en kopp kaffe, Det va trevligt. Han har ju inte sett hur jag har det här ute på landet ännu :) Han förstod varför jag trivdes så bra sa han... Ja. Här är det underbart... De stannade inte så länge men jag var glad att dom kom! Katarina hade med sig en jättesöt hoodtröja till Julia som hon blev så söt i :)
Glenn och Totte flyttade fram stängslet till huset medans jag och Anna gjorde upp en eld längst ner på tomten. Elda upp alla kvistar, rev ner häckar som vi eldade, krattade löv och allt sådant jox...
Nej men se, då kommer farbror polisen och knackar på.
"Man får inte elda trädgårdsavfall i Lerums kommun..." De tyckte själva att det var löjligt. Men polisanmälan kom in in på grund utav oss, utan för våran granne som eldade tidigare idag, och hon eldar nog lite mer konstiga saker än kvistar... Men vi fick elda klart de var jättetrevliga, inga problem. Men... Vad trött jag blir. Böter slapp vi i alla fall! Idag har vi fått gjort en himla massa. Anna och jag började slipa på en bänk vi ska ha ute på tomten, men vi stängde av slipmaskinen efter att polisen åkt. Vi vill ju inte skapa grannfejden här... Men det är det väl redan, haha... Våra hus var här först. Tssssssssssssss.
Tack Anna och Totte för era handtag idag, det var väl bekommet!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0