godmorgon

Strax har degen jäst frärdigt och då är det dags att rulla bröd! Ska bli gott med nybakat och en kopp te till frukost, det behövs när vädret är som det är...
Igår var det en tjej här med sin mamma och tittade på en valp. Men det klickade inte riktigt... Tjejen som skulle ha hunden var helt tafatt och sa knappt ett ord. Då är frågan hur hon kan ta hand om en hund och om hon inser ansvaret och allt annat vad det innebär med att äga en hund i 10-13 år framöver. De skulle i alla fall åka hem och prata mer om detta för det hade de visst inte gjort innan de kom. Vi hoppas nog på att de ångrar sig och låter bli en hund! Lilla rottisen blir de i såfall... Som tur är inte Ronja. Men vi har en annan som är intresserad utav en tik, och om rottisen åker så finns det bara Ronja kvar av tikarna. NEJ! Gud jag vill inte sälja henne...


(Ronja i mitten)

Jag har varit hemma med Julia i två veckor, hon har inte varit på dagis en enda dag. Det har varit mysigt men hon behöver träffa kamrater också. Anledningen till att hon är hemma med mig är att kostnaderna att ta sig till och från dagis + dagiskostnad är 5000+/månad på grund av avståndet. Men till hösten har hon fått plats på ett dagis här i Gråbo! Men vi kom överens om att vi har henne på dagis tisdagar och onsdagar fram till dess. Jag lämnar henne 9.00 och Glenn hämtar henne efter jobbet 16.30. Det blir bra tror jag...! Jag försker ju lite smått med ABC som hon själv har tjatat om och det tycker jag är roligt men när vi sitter och håller på säger hon "Mamma, du tjatar ju!" Haha... Man får väl ta en bokstav/vecka kanske ;) Hon är ju trots allt inte mer än 3½ ännu... Men jag läste rinnande när jag var 5, det kan ju inte vara omöjligt. Hon älskar ju när jag läser för henne och hon vill gärna veta vart i texten jag är när jag läser. Det är bra, jättebra faktiskt!

 

Då kanske jag äntligen kan få färdigslipat skåpsluckorna som bara står och väntar på att få bli rödmålade!


(På ett ungefär kommer det att se ut som på bilden. Dessutom är vårat golv svart-vitrutigt!)

Det stramar bakom mitt öra och jag har svårt att smörja i tatueringen utan att gegga in hela håret med helosan-salva! Men jag är så himla nöjd :) Undrar vad det blir för något nästa gång... Hela jag vill vara full med konst, men det får vi väl se hur det blir met! Nu ska jag rulla bröd! Hörs senare!


Love you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0